تبلیغات
هنر سیستان وبلوچستان - آموزش ایونت های گیم میکر استودیو
آپلود عکس;">
 
نوشته شده توسط : محمد جواد میر

آموزش ایونت های گیم میکر استودیو

آموزش ایونت های گیم میکر استودیو
آموزش ایونت های گیم میکر استودیو

(game maker studio)

برای مشاهده آموزش به ادامه مطلب مراجعه کنید

آموزش ایونت های گیم میکر استودیو

(game maker studio)

توضیح ایونت ها :



Create : یعنی وقتی این آبجکت تولید (Create) بشه یه اکشنی انجام بشه.



Destroy : یعنی وقتی این آبجکت نابود (Destroy) بشه یه اکشنی انجام بشه.



Alarm : برای استفاده از زمان (مرتبط با اکشن Set Alarm تو لیب main2).



Step : به سه بخش تقسیم می شود.

1-Step : برای اینکه بخواهید کاری به طور مداوم انجام بشه.

2-Begin Step : اکشنی که تو این ایونت باشه قبل از بقیه ی اکشن ها عمل می کنه.

3-End Step : اکشنی که تو این ایونت باشه بعد از بقیه ی اکشن ها عمل می کنه.



Collision : یعنی وقتی این آبجکت به آبجکتی برخورد کنه یه اکشنی انجام بشه.



Keyboard : با انتخاب یه کلید (برای انتخاب کلید روی ایونت Keyboard کلیک
کنید و یه گزینه رو انتخاب کنید.) و زدن اون کلیک یه اکشنی انجام بشه.



Mouse : برای استفاده از موس و joystick (برای انتخاب کلید مثل انتخاب کلید به Keyboard بورد عمل کنید).



Other : برای استفاده از یه سری ایونت دیگه (با کلیک بر روی ایونت Other
می تونید یه سری ایونت دیگه رو ببینید 
Outside room : یعنی وقتی آبجکت از روم خارج شد یه اکشنی عمل کنه.

Intersect boundary : یعنی وقتی آبجکت به خط مرز روم می رسه (یه قسمتی از آبجکت بیرون روم باشه) یه اکشنی عمل کنه.

Views : به دو قسمت تقسیم میشه :

1-Outside view : یعنی وقتی این آبجکت از دوربین رفت بیرون یه اکشنی عمل کنه.

2-Boundary view : یعنی وقتی این آبجکت میاد تو دوربین یه اکشنی عمل کنه.

Game start : یعنی وقتی بازی شروع میشه (در شروع بازی) یه اکشنی عمل کنه.

Game end : یعنی در آخر بازی یه اکشنی عمل کنه.

Room start : یعنی وقتی رومی که توش این آبجکت هست شروع میشه یه اکشنی عمل کنه (در شروع روم).

Room end : یعنی وقتی رومی که توش این آبجکت هست تموم میشه یه اکشنی عمل کنه (در آخر روم).

No more lives : یعنی وقتی تعداد جون ها (Lives) تموم شد یه اکشنی عمل کنه.

No more health : یعنی وقتی سلامتی (Health) تموم شد یه اکشنی عمل کنه.

Animation end : یعنی وقتی انیمیشن (Animation) آبجکت تموم شد یه اکشنی عمل کنه.

End of path : یعنی وقتی این آبجکت به پایان path رسید یه اکشنی عمل کنه.

Close button : یعنی وقتی که شما دکمه ی خروج رو می زنید یه اکشنی عمل کنه.

User defined : یعنی وقتی که شما آبجکت رو تعریف کردید یه اکشنی عمل کنه.



Draw : برای کشیدن و نوشتن (معمولاً بعضی از اکشن های لیب draw رو تو این ایونت می ذارن).



Key Press : یعنی وقتی شما دکمه ای از کی بورد رو نگه دارید یه اکشنی عمل کنه.



Key Release : یعنی وقتی شما دکمه ای از کی بورد رو رها کنید یه اکشنی عمل کنه.



Asynchronous : این ایونت شامل زیر مجموعه هایی برای استفاده در موارد اتصال به
اینترنت و موارد مشابه است.








:: برچسب‌ها: آموزش ایونه های گیم میکر , آموزش ایونه های گیم میکر استودیو , آموزش بازی سازی , آموزش ساخت بازی , آموزش ساخت بازی با گیم میکر , آموزش ساخت بازی با گیم میکر استودیو , گیم میکر ,
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1395 | نظرات
می توانید دیدگاه خود را بنویسید
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر